четвер, 14 травня 2020 р.

11 клас мова ( 14.05 )

Типи зв'язку у словосполученні . Складні випадки перекладу словосполучень з російської мови українською . 

Дайте відповіді на питання.

Що таке словосполучення? Чим словосполучення відрізняється від слова та від речення?
Які сполуки слів не належать до словосполучень?
Як у словосполученні визначити головне та залежне слово?
Які словосполучення називають сурядними? Наведіть приклади.
Які словосполучення називають підрядними? Наведіть приклади.
Які типи підрядного зв’язку вам відомі?
Що таке керування?
Що таке узгодження?
Що таке прилягання?

Дослідження-аналіз

Знайдіть у словосполученнях головне та залежне слово. Визнач-
те різновид словосполучення за головним словом.
Один серед поля; п’ять років; виховання дітей; працювати вночі; поцілувати в щоку; намір продовжувати; чудово смакує; зелені очі; двері вітальні; взяти під руку; ніхто з них; без найменшого бажання; свавілля стихії; пурпурне світило; мимоволі захвилювався; глибоко замислився.
Вибірковий диктант
Запишіть лише словосполучення.
Кілограм цукру, більш цікавий, стану студентом, тьмяне небо, задля вас, затремтів злякано, свіже повітря, кущ троянд, студентка, а не абітурієнтка, найбільш знаменитий, сад цвіте, день і ніч, твори Рильського, хустка з китицями, грона винограду, гурт дівчат, буду бібліотекарем, світло й тінь, мамина ласка, гав ловити, бджоли літають, кліпати очима, посеред хати, зелене і жовте, зоряна ніч, щасливий день, приїжджає вранці.

Дослідження-характеристика

Прочитайте речення. Розбийте їх на словосполучення та визначте, за допомогою якого типу зв’язку поєднане головне та залежне слово.
  1. І вся ця група гір од низу до самісінького верху заросла густим ялиновим лісом. Яка надзвичайно оригінальна картина, коли дивишся на неї з височини! (І. Нечуй-Левицький). 2. В кімнаті хтось тихо награвав журливу мелодію (М. Івченко). 3. Численна аудиторія понад чотирнадцять душ жваво обговорювала прочитані твори (Остап Вишня). 4. Широкою долиною між двома рядками розложистих гір тече по Васильківщині невеличка річка Раставиця (І. Нечуй-Левицький). 5. Кличе мати вечеряти, а донька не чує (Т. Шевченко). 6. Густа мряка чорним запиналом єднала з небом спалену сонцем полонину (М. Коцюбинський). 7. В саду зашелестів багряний лист (Б. Степанюк). 8. Літом пекучі вітри й сонце випалюють все навкруги… Ні квітки, ні свіжої билинки (В. Кучер).

  1. Творчий диктант

  1. Запишіть словосполучення за заданими схемами.
  1. Узгодження = іменник + займенник. 2. Керування = дієслово + займенник. 3. Прилягання = прислівник + прислівник. 4. Керування = прислівник + займенник. 5. Узгодження = іменник + дієприкметник. 6. Прилягання = іменник + дієприслівник. 7. Керувавання = прикметник + іменник. 8. Прилягання = дієслово + прислівник. 9. Узгодження = іменник + числівник.

Аналіз словосполучення

  1. Випишіть із речення словосполучення.
  2. Установіть тип словосполучення за головним словом.
  3. Назвіть спосіб зв’язку: підрядне чи сурядне.
  4. Укажіть спосіб зв’язку для підрядного словосполучення (узгодження (повне або неповне); керування (безпосереднє чи посереднє, сильне чи слабке); прилягання).

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

З творів Є. Гуцала випишіть словосполучення та виконайте їхній аналіз за схемою.

Підготовка до ЗНО ( виконати тести на повторення словосполучення ) 

http://distance.edu.vn.ua/ukr_m_test/u111.html .

Немає коментарів:

Дописати коментар

20.05.22 6 клас українська література Контрольна робота № 6 з теми “Творчість Л. Глібова, С. Руданського, П. Глазового” (тести)   1.   Мор...