Урок мовленнєвого розвитку . Конспект сприйнятого на слух науково - навчального тексту .
1. ПРИГАДАЙМО. Що таке конспект? З якою метою його складають?
Уміння слухати .
Крім друкованого слова, джерелом поповнення знань людини є мовлення, що сприймається на слух. Ми слухаємо співрозмовника в процесі діалогу, лекції, доповіді, виступу, радіо- й телепередачі тощо. При цьому дуже важливо вміти слухати. Для успішного слухання необхідні увага й зосередженість, уміння стежити за ходом думки того, хто говорить, здатність уявляти й утримувати в пам’яті все, що сприймається на слух.
Конспект
Коли є потреба засвоїти й запам’ятати почуте, найчастіше складають конспект.
Конспектування, крім здатності швидко осмислювати головне, потребує й гарної техніки письма, уміння користуватися скороченнями.
Види конспектування
Конспектування може бути трьох видів:
• конспектування своїми словами;
• конспектування лише за допомогою цитат, які передають зміст тексту;
• змішане конспектування (своїми словами, застосовуючи окремі влучні цитати).
ПАМ'ЯТКА
Під час конспектування тексту на слух необхідно:
• осмислювати основний ЗМІСТ тексту;
• виділяти смислові частини (інформацію, що стосується однієї мікро- теми);
• у кожній смисловій частині виділяти ключові слова й фрази;
• виокремлювати головну й додаткову інформацію в кожній частині;
• фіксувати головну інформацію в конспекті (основну думку, стисло докази й приклади);
• розбивати виклад на пункти, дотримуючись абзаців;
• намагатися, щоб записи були чіткими, змістовними й лаконічними.
2.https://www.youtube.com/watch?v=io1WjfXQOJM .
3 . Прослухати текст , законспектувати його .

Немає коментарів:
Дописати коментар