07.04. 10 клас
українська мова
Контрольна робота 2
Українська морфологія як розділ мовознавства ( І частина ).
В а р i а н т І
Початковий рiвень
1 Суплетивiзм – це
А змiна основи слова
Б змiна наголосу
В видозмiна одного й того ж повнозначного слова
Г змiна закiнчення
2 Усi iменники вживаються тiльки в множинi у рядку :
А переговори, пiхота, хитрощi, зграї
Б жнива, птахи, Суми, iдеї
В пахощi, канiкули, Карпати, жмурки
Г кучерi, козаки, Альпи, колосся
3 Усi iменники родового вiдмiнка однини мають закiнчення -у (-ю) в рядку:
А стиль, глечик, вiк, Коваленко
Б вислiв, гектар, додаток, танець
В бальзам, вiдвiдувач, циклон, Іртиш
Г iнститут, лиман, вододiл, сюжет
4 Неправильний синтаксичний зв’язок мiж числiвниками та iменниками наявний
у рядку:
А троє хлоп’ят, кiлька сотень верст, двi третiх яблука, дев’яностi роки
Б пiвтора центнера, обидва учнi, початок двадцять першого столiття, однi
ворота
В юнак п’ятнадцяти рокiв, четверо гусенят, пiвтораста ножиць, двадцять
п’яту добу
Г обоє каченят, пiвтори лiтра, у сiмох кiмнатах, шiсть з половиною
кiлограма
5 Не можуть мати ступенiв порiвняння усi прикметники рядка:
А теплий, голосистий, блискучий, лагiдний
Б широченний, хитрющий, чорноокий, бiлiсiнький
В ультрачервоний, босий, низький, багатий
Г нiмий, далекий, солодкий, здоровий
6.Усi займенники мають паралельнi форми вiдмiнювання у рядку:
А iнший, увесь, твоя, моє
Б цей, самий, всякий, жодний
В той, моє, чий, це
Г все, наша, її, моя
Середнiй рiвень
7 З поданими словами складiть по два речення таким чином, щоб у першому
випадку вони були
прикметниками, а у другому – субстантивованим iменниками: багряний,
колискова.
8.Складiть словосполучення лише з прикметниками м’якої групи: золотий,
дiдiв, довговiїй, крайнiй,
рад, порожнiй, мiський, круглолиций, тотожний.
9 Вiд наведених сполучень iменникiв утворiть i запишiть складнi
прикметники:
163 тисяч, 297 мiльйонiв, 36 поверхiв, 465 днiв.
Достатнiй рiвень
10 Вiдредагуйте речення: Я тепер дивлюся на все другими очима. Це моя
сама ближ-ча подруга.
Дякую вас за iнформацiю. В якiй годинi починається урок. Ви не
скажете, котре сьогоднi число. У
другий раз будем розумнiшими.
11 До поданих словосполучень доберiть i запишiть синонiми «прикметник +
iменник», видiлiть
суфiкси i закiнчення у прикметниках: книжка Ігоря, пiсня синички, слово
батька, смiх дитини, слiд
лисицi, коса дiвчини.
Високий рiвень
12 Напишiть у художньому стилi невеликий твiр-опис про пташку, яка спiває:
«Кидай сани, бери
вiз!»
В а р i а н т ІІ
Початковий рiвень
1 У правописi 1962 року речiвником названо:
А прикметник
Б займенник
В iменник
Г числiвник
2 Рiд усiх незмiнюваних iменникiв з прикметниками правильно узгоджено в
рядку:
А овочеве рагу, рожевий какаду, свiтла фойє, пильне СБУ
Б вiдомий конферансьє, далека Монако, сонячне Сочi, маленький колiбрi
В привiтна мадемуазель, повне алiбi, городня кольрабi, високий сопрано
Г досвiдчена маестро, коричневий манто, непередбачене парi, довгоплинна По
3.Усi прикметники є присвiйними у рядку:
А звiриний, безкраїй, розумний, грандiозний
Б овечий, бiлодзьобий, говiркий, проїзний
В мурашиний, безбережний, русявий, молодий
Г заячий, дiдiв, сорочиний, материн
4.Щодо числiвникiв правильним є твердження в рядку:
А числiвник один узгоджується з iменниками у числi i вiдмiнку
Б числiвник сто у всiх вiдмiнках, крiм
В у числiвниках на -дцять i -десят вiдмiнюється тiльки друга частина
Г усi кiлькiснi числiвники своїм значенням виражають поняття числа множини,
отже, вони не мають
роду
5.Окремо пишуться усi займенники рядка:
А анi/скiльки, у/будь/чому, будь/що/ будь, де/з/чим
Б нi/в/якому, з/аби/чим, на/всiй, хтозна/що
В на/чиїхось, аби/з/ким, з/дечим, на/всьому
Г у/будь/якому, нi/до/чого, аби/чим, аби/з/чим
6 У реченнi Щаслива та дорога, що нею ми iдем, i пiсня та щаслива, що в
серцi ми несем слово що
вживається як:
А сполучник пiдрядностi
Б вiдносний займенник у знахiдному вiдмiнку
В питальний займенник у називному вiдмiнку
Г вiдносний займенник у називному вiдмiнку
Середнiй рiвень
7 Видiленi iменники поставте у форму родового вiдмiнка однини, узгодьте
слова в словосполученнi,
пояснiть вiдмiнностi у набутих закiнченнях: термiн зберiгання,
лiтературознавчий термiн, центр
мiста, центр кола.
8.Прикметник безкраїй уведiть у речення в родовому вiдмiнку, зробiть його
морфологiчний розбiр.
9 Складiть два речення зi словом собi так, щоб у першому воно було
займенником, а в другому –
часткою.
Достатнiй рiвень
10 Поставте iменники у формi орудного вiдмiнка, вкажiть їх рiд: верф, бiль,
нежить, нехворощ,
жовч, голуб’я.
11 У поданих реченнях пiдкреслiть числiвники вiдповiдно до їх синтаксичної
функцiї: Посадила
стара мати три ясени в полi. Двадцятий вiк – вiк звершень i задуми,
вiк роздорiж. Обоє пiдемо в
далеку мандрiвку життя. Вiн був третiм у черзi. Вже якось-то
перебiдую – не перший, не останнiй
раз. Пшоно змивала трьома водами.
Високий рiвень
12 Складiть дiалог «У кiнотеатрi», який би складався не менш як iз п’яти
питань i стiлькох же
вiдповiдей. Використайте вiдноснi i питальнi займенники.
Немає коментарів:
Дописати коментар