середа, 7 квітня 2021 р.

07.04. 10 клас 

українська мова

Контрольна робота 2 

Українська морфологія як розділ мовознавства ( І частина ). 

В а р i а н т І

Початковий рiвень

1 Суплетивiзм – це

А змiна основи слова

Б змiна наголосу

В видозмiна одного й того ж повнозначного слова

Г змiна закiнчення

2 Усi iменники вживаються тiльки в множинi у рядку :

А переговори, пiхота, хитрощi, зграї

Б жнива, птахи, Суми, iдеї

В пахощi, канiкули, Карпати, жмурки

Г кучерi, козаки, Альпи, колосся

3 Усi iменники родового вiдмiнка однини мають закiнчення -у (-ю) в рядку:

А стиль, глечик, вiк, Коваленко

Б вислiв, гектар, додаток, танець

В бальзам, вiдвiдувач, циклон, Іртиш

Г iнститут, лиман, вододiл, сюжет

4 Неправильний синтаксичний зв’язок мiж числiвниками та iменниками наявний у рядку:

А троє хлоп’ят, кiлька сотень верст, двi третiх яблука, дев’яностi роки

Б пiвтора центнера, обидва учнi, початок двадцять першого столiття, однi ворота

В юнак п’ятнадцяти рокiв, четверо гусенят, пiвтораста ножиць, двадцять п’яту добу

Г обоє каченят, пiвтори лiтра, у сiмох кiмнатах, шiсть з половиною кiлограма

5 Не можуть мати ступенiв порiвняння усi прикметники рядка:

А теплий, голосистий, блискучий, лагiдний

Б широченний, хитрющий, чорноокий, бiлiсiнький

В ультрачервоний, босий, низький, багатий

Г нiмий, далекий, солодкий, здоровий

6.Усi займенники мають паралельнi форми вiдмiнювання у рядку:

А iнший, увесь, твоя, моє

Б цей, самий, всякий, жодний

В той, моє, чий, це

Г все, наша, її, моя

Середнiй рiвень

7 З поданими словами складiть по два речення таким чином, щоб у першому випадку вони були

прикметниками, а у другому – субстантивованим iменниками: багряний, колискова.

8.Складiть словосполучення лише з прикметниками м’якої групи: золотий, дiдiв, довговiїй, крайнiй,

рад, порожнiй, мiський, круглолиций, тотожний.

9 Вiд наведених сполучень iменникiв утворiть i запишiть складнi прикметники:

163 тисяч, 297 мiльйонiв, 36 поверхiв, 465 днiв.

Достатнiй рiвень

10 Вiдредагуйте речення: Я тепер дивлюся на все другими очима. Це моя сама ближ-ча подруга.

Дякую вас за iнформацiю. В якiй годинi починається урок. Ви не скажете, котре сьогоднi число. У

другий раз будем розумнiшими.

11 До поданих словосполучень доберiть i запишiть синонiми «прикметник + iменник», видiлiть

суфiкси i закiнчення у прикметниках: книжка Ігоря, пiсня синички, слово батька, смiх дитини, слiд

лисицi, коса дiвчини.

Високий рiвень

12 Напишiть у художньому стилi невеликий твiр-опис про пташку, яка спiває: «Кидай сани, бери

вiз!»

 

В а р i а н т ІІ

Початковий рiвень

1 У правописi 1962 року речiвником названо:

А прикметник

Б займенник

В iменник

Г числiвник

2 Рiд усiх незмiнюваних iменникiв з прикметниками правильно узгоджено в рядку:

А овочеве рагу, рожевий какаду, свiтла фойє, пильне СБУ

Б вiдомий конферансьє, далека Монако, сонячне Сочi, маленький колiбрi

В привiтна мадемуазель, повне алiбi, городня кольрабi, високий сопрано

Г досвiдчена маестро, коричневий манто, непередбачене парi, довгоплинна По

3.Усi прикметники є присвiйними у рядку:

А звiриний, безкраїй, розумний, грандiозний

Б овечий, бiлодзьобий, говiркий, проїзний

В мурашиний, безбережний, русявий, молодий

Г заячий, дiдiв, сорочиний, материн

4.Щодо числiвникiв правильним є твердження в рядку:

А числiвник один узгоджується з iменниками у числi i вiдмiнку

Б числiвник сто у всiх вiдмiнках, крiм

В у числiвниках на -дцять i -десят вiдмiнюється тiльки друга частина

Г усi кiлькiснi числiвники своїм значенням виражають поняття числа множини, отже, вони не мають

роду

5.Окремо пишуться усi займенники рядка:

А анi/скiльки, у/будь/чому, будь/що/ будь, де/з/чим

Б нi/в/якому, з/аби/чим, на/всiй, хтозна/що

В на/чиїхось, аби/з/ким, з/дечим, на/всьому

Г у/будь/якому, нi/до/чого, аби/чим, аби/з/чим

6 У реченнi Щаслива та дорога, що нею ми iдем, i пiсня та щаслива, що в серцi ми несем слово що

вживається як:

А сполучник пiдрядностi

Б вiдносний займенник у знахiдному вiдмiнку

В питальний займенник у називному вiдмiнку

Г вiдносний займенник у називному вiдмiнку

Середнiй рiвень

7 Видiленi iменники поставте у форму родового вiдмiнка однини, узгодьте слова в словосполученнi,

пояснiть вiдмiнностi у набутих закiнченнях: термiн зберiгання, лiтературознавчий термiн, центр

мiста, центр кола.

8.Прикметник безкраїй уведiть у речення в родовому вiдмiнку, зробiть його морфологiчний розбiр.

9 Складiть два речення зi словом собi так, щоб у першому воно було займенником, а в другому –

часткою.

Достатнiй рiвень

10 Поставте iменники у формi орудного вiдмiнка, вкажiть їх рiд: верф, бiль, нежить, нехворощ,

жовч, голуб’я.

11 У поданих реченнях пiдкреслiть числiвники вiдповiдно до їх синтаксичної функцiї: Посадила

стара мати три ясени в полi. Двадцятий вiк – вiк звершень i задуми, вiк роздорiж. Обоє пiдемо в

далеку мандрiвку життя. Вiн був третiм у черзi. Вже якось-то перебiдую – не перший, не останнiй

раз. Пшоно змивала трьома водами.

Високий рiвень

12 Складiть дiалог «У кiнотеатрi», який би складався не менш як iз п’яти питань i стiлькох же

вiдповiдей. Використайте вiдноснi i питальнi займенники.


 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

20.05.22 6 клас українська література Контрольна робота № 6 з теми “Творчість Л. Глібова, С. Руданського, П. Глазового” (тести)   1.   Мор...