03.11
7 клас українська мова
Контрольна робота 2 Дієслово ( перша частина ).
1. Позначити рядок, у
якому не всі слова належать до форм дієслова.
А Працював би, купують, заспіваймо.
Б Будемо говорити, обступаючи.
В Розуміючи, надісланий, ховаючи.
Г Учити, навчивши, учіння.
2. Позначити рядок, у
якому всі дієслова є інфінітивами.
А Охопити, побачити, ішов.
Б Говорити, спати, сміятися.
В Сидіти, наїжачитися, діждалися.
Г Малювала, стежити, махати.
3. Укажіть речення з
дієсловом теперішнього часу другої особи множини:
А) Ще почуєте про нього не раз.
Б) Відчуваєте пахощі лугових трав?
В) Прополете моркву, потім поллєте квіти.
Г) Будете читати вголос.
4. Укажіть ряд дієслів, які
змінюються за особами:
А) Порадив, слухаю, зрозумієте
Б) Опанував, вітали, росла.
В) Розшукаю, спитаємо, знало.
Г)Запитую, розкажеш, малюють.
5. Укажіть ряд
дієслів, які не мають складеної форми майбутнього часу:
А.) Рахувати, здійснювати, відновлювати.
Б) Поздоровити, обладнати, утворити.
В) Пробувати, перечитувати, зігрівати.
Г) Закладати, підбирати, гукнути.
6.Укажіть ряд
дієслів, які змінюються за родами:
А.) Покричить, сповістив, блукав. Б) Виглянув, задумав, переліз.
В) Викине, протримається, розрісся. Г) Братиме, прочитають, кричить.
7. Установіть відповідність
між розділами науки про мови і предметом їх вивчення
1.
Синтаксис
А розділові знаки
2.Морфологія
Б будова речення та словосполучення
3.
Пунктуація
В правильне написання слів
4. Орфографія
Г значення слів
Д
частини мови
8. Установити
відповідність між дієсловами та їх формами
1 інфінітив
А намальований
2 особова
форма Б
малювати
3 Дієприкметник
В намальовано
4 дієприслівник Г
малюватимемо
Д малюючи
9. Установіть
відповідність між інфінітивом та його синтаксичною роллю.
1. Кайдаш наказав синам гребти сіно
.
А Підмет
2. Творити –призначення кожного.
Б
Присудок
3. Учитель почав
розповідати.
В Додаток
4. Бажання малювати охопило Шевченка
Г Означення
Д
Обставина
10 . Установити
відповідність між дієсловами та їх часовою формою.
1 Минулий.
А.
Сподіватимусь, малюватимете.
2Теперішній.
Б.
Відпочинеш, полечу.
3 Майбутній, складна
форма. В.
Працюють, ігнорує.
4. Майбутній час, складена
форма Г
Сконала, допомогли.
Д Буду грати,
будеш лякати
11.Запишіть дієслова в три колонки залежно від того, у якому часі
їх вжито: 1)у теперішньому;
2) у минулому; 3) у майбутньому. . Дієслівні форми, у яких час не
визначається, не виписуйте.
Озивається, стямився, вечоріє, забув, стихне, подумайте, дивуватимусь,
смієшся, скористалася, клубочаться, змерхне, шелестить, вернемося,
кліпнув, смер кає , снитиметься , сюрчали, збагнула, хочете,
підпадьомкатиме, допоміг би, заїжджав, дякуємо.
Ключ. З других букв має скластися закінчення рядка
(шість слів) з народної пісні: “Чом, чом…
?”
12. Запишіть дієслова в три колонки залежно від того, у якій особі їх
вжито: 1) у 1-й; 2) у
2-й; 3) у 3-й. Дієслівні форми, у
яких особа не визначається, не виписуйте.
Спостерігаю, під’їжджаєте, спізниться, проколють, ойкнеш, думав,
полишимо, бачать, знайдете, встигнемо, даси, оцінить, стверджую, дякують.
Ключ. З других букв має скластися початок вислову О. де Бальзака: “…
— закон як мистецтва, так і життя”.
13. Перепишіть. Від
дієслів, що в дужках, утворіть форми майбутнього часу. Визначте вид і особу
дієслів.
Немає коментарів:
Дописати коментар