середа, 3 листопада 2021 р.

03.11

7 клас українська мова

Контрольна робота 2 Дієслово ( перша частина ).

1. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.


А Працював би, купують, заспіваймо.        Б Будемо говорити, обступаючи.
В Розуміючи, надісланий, ховаючи.            Г Учити, навчивши, учіння.


2. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.


А Охопити, побачити, ішов.
Б Говорити, спати, сміятися.
В Сидіти, наїжачитися, діждалися.
Г Малювала, стежити, махати.


3. Укажіть речення з дієсловом теперішнього часу другої особи множини:


 А) Ще почуєте про нього не раз.

 Б) Відчуваєте пахощі лугових трав?

 В) Прополете моркву, потім поллєте квіти.

 Г) Будете читати вголос.


 4. Укажіть ряд дієслів, які змінюються за особами:

 А) Порадив, слухаю, зрозумієте    Б) Опанував, вітали, росла.

 В) Розшукаю, спитаємо, знало.      Г)Запитую, розкажеш, малюють.

 5. Укажіть ряд дієслів, які не мають складеної форми майбутнього часу:


 А.) Рахувати, здійснювати, відновлювати.

 Б) Поздоровити, обладнати, утворити.

 В) Пробувати, перечитувати, зігрівати.

Г) Закладати, підбирати, гукнути.


6.Укажіть ряд дієслів, які змінюються за родами:

 А.) Покричить, сповістив, блукав.          Б) Виглянув, задумав, переліз.

 В) Викине, протримається, розрісся.      Г) Братиме, прочитають, кричить.

7.  Установіть відповідність між розділами науки про мови і предметом їх вивчення

1. Синтаксис                     А розділові знаки

2.Морфологія                    Б будова речення та словосполучення

3. Пунктуація                    В правильне написання слів

4. Орфографія                   Г значення слів

                                            Д частини мови

8. Установити відповідність між дієсловами та їх формами

1  інфінітив                      А намальований

2  особова форма             Б малювати

3  Дієприкметник            В намальовано

4  дієприслівник              Г малюватимемо

                                          Д малюючи

9. Установіть відповідність між інфінітивом та його синтаксичною роллю.

1. Кайдаш наказав синам гребти сіно .                  А Підмет

2. Творити –призначення кожного.                        Б Присудок

3.  Учитель почав розповідати.                               В Додаток

4.  Бажання малювати охопило Шевченка             Г Означення

                                                                                    Д Обставина

10 . Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.

 1 Минулий.                                                   А. Сподіватимусь, малюватимете.

 2Теперішній.                                                Б. Відпочинеш, полечу.

 3 Майбутній, складна форма.                     В. Працюють, ігнорує.

 4. Майбутній час, складена форма             Г Сконала, допомогли.

                                                                        Д Буду грати, будеш лякати

11.Запишіть  дієслова  в  три  колонки  залежно  від того,  у  якому  часі   їх вжито: 1)у теперішньому; 2)  у  минулому; 3)  у  майбутньому. . Дієслівні  форми,  у  яких  час  не визначається, не виписуйте.

Озивається,  стямився,  вечоріє,  забув,  стихне,  подумайте, дивуватимусь, смієшся,  скористалася,  клубочаться,  змерхне, шелестить,  вернемося,  

кліпнув,  смер кає , снитиметься , сюрчали,  збагнула, хочете, 

підпадьомкатиме, допоміг би, заїжджав, дякуємо.

Ключ.  З  других  букв  має  скластися  закінчення  рядка (шість  слів) з  народної  пісні: “Чом, чом… ?”

12. Запишіть  дієслова  в  три  колонки  залежно  від того,  у  якій  особі  їх вжито:  1)  у 1-й;  2)  у 2-й;  3)  у 3-й.  Дієслівні  форми, у   яких особа  не   визначається,  не виписуйте.

Спостерігаю,  під’їжджаєте,  спізниться,  проколють,  ойкнеш, думав,

полишимо, бачать, знайдете, встигнемо, даси, оцінить, стверджую, дякують.

Ключ.  З  других  букв  має  скластися  початок  вислову  О.  де Бальзака:  “… —  закон  як мистецтва, так і життя”.

13. Перепишіть. Від дієслів, що в дужках, утворіть форми майбутнього часу. Визначте вид і особу дієслів.

1. Робота (не йде), якщо (сидіти) й (чекати) (О. Копиленко). 2. Коли я (не горіти), ти (не горіти), коли ми (не горіти), то хто ж тоді буде світити? (Ю. Збанацький) 3. Мені до скону отчий край (здаватися) раєм (Д. Луценко). 4. Навесні на місці старого молодий буде лист, зелений, він з вітром (розмовляти), (хапати) жилками своїми сонячний промінь, під дощем (купатися) й росою (умиватися) (Остап Вишня). 5. Неначе пісні вічної рядки, (дзвеніти) дороги під тобою (Т. Коломієць). 6. Сонце (ронити) з неба квітки на хвилі дніпрові, осінні (В. Сосюра). 7. І скільки ви (пливти), весь час (вітати) вас своїм щебетанням веселі жовтобрюшки, (підпадьомкати) на вашу честь перепел і (дерчати) деркач. 

Бажаю успіхів і чекаю на ваші роботи!!!

Немає коментарів:

Дописати коментар

20.05.22 6 клас українська література Контрольна робота № 6 з теми “Творчість Л. Глібова, С. Руданського, П. Глазового” (тести)   1.   Мор...