пʼятниця, 11 лютого 2022 р.

11.02.22

7 клас українська мова

РМ  Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом).

Без сумніву, кожен із вас, діти, спостерігав за тим, як хтось із членів вашої сім’ї виконує домашню роботу. Та і самим доводилося справлятися із дорученням по дому чи виготовляти якусь річ. Хоча й виникають труднощі під час роботи, але швиденько ми їх долаємо і милуємося наслідком праці.

ü  А чи маєте результати, якими можете похвалитися?

ü  Можливо, серед нас уже є професіонали у якійсь справі?

ü  Із якою домашньою роботою ви можете впоратися без проблем? 

Про ваші вміння я заговорила не випадково, бо на занятті будемо ділитися власними спостереженнями над процесом праці, будемо формувати вміння чітко й послідовно розповідати про трудові процеси, дотримуючись вимог стилю, розвиватимемо навички роботи із довідковою літературою, згадаємо про ремесла українців та багато іншого. І все це буде сприяти розширенню нашого світогляду.        

ü  Прочитати тексти. Який тип мовлення покладено в основу кожного з уривків? Про що саме тут розповідається? Що стало результатом трудового процесу? У першому уривку визначити «відоме». Чи є «відоме» у другому уривку? Як ви гадаєте, чому? Визначити стиль кожного з уривків. 
Картка
Перш, ніж почати шити, необхідно ввести голку в матеріал, притримуючи кінці ниток (верхньої і нижньої), потім плавно опустити лапку для притискання і зробити 2-3 повороти маховиком. Слід уважно дотримуватися вказівок, яким чином заправляються верхня нитка (котушка) і нижня нитка (човник), інакше машинка шити не буде. Коли вже лапка опущена і почалося шиття, то однією або двома руками притримуйте тканину, аби вона рівно заходила під стіжок. Треба бути уважним і не поспішати, бо якщо близько тримати руку від лапки, палець ненароком може потрапити під голку.
Прісне тісто замішують на сироватці з яйцем, дають йому відстоятись. Розкачують в руках качалку діаметром 2-3 см, розрізають її на шматки. Кожен шматок обвалюють в борошні, розкачують варениці. Начиняють їх сиром, картоплею, тушкованою капустою. Варять у крутому окропі.
ü  Отже, зробимо висновок. Розповідь про трудовий процес може бути складена в художньому, науковому чи діловому стилях.
ü  Зверніть увагу, що особливістю наукового та ділового стилів є те, що трудові операції, про які йдеться, стосується не конкретної особи, а узагальненої, будь-якої особи взагалі. Трудові дії не стосуються і певного часу. Мається на увазі, що так слід робити всім і завжди.
ü  Через те назва виконавця тут може опускатися, для назви дії найчастіше використовуються дієслова 3-ї особи множини: так роблять. Часто в ділових та наукових розповідях про трудові процеси використовують поєднання слів можна, треба, слід, необхідно з зазначеною формою дієслова: треба з’єднати, слід пофарбувати.
ü  Така розповідь має характер інструкції, її мета – передати точні узагальнені відомості про процес праці, до її виконання, до результату трудових дій. Така розповідь емоцій      на, образна. У ній використовуються художні засоби: епітети, порівняння тощо.
ü  Діти, чи не забули ви, як писати твір? Пригадайте, із скількох частин він складається? Назвіть їх. (Вступ. Основна частина. Кінцівка)
ü  Давайте складемо план твору розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом)


Орієнтовний план
1.      Де, коли і за яких обставин ви спостерігали за трудовим процесом.
2.      Послідовність виконання певних трудових дій.
3.      Що зацікавило нас у роботі. Оцінка результатові праці.


ü  Скажіть, будь ласка, а чи відоме вам слово «ремесло». Хто зможе пояснити його лексичне значення? А давайте звернемося до тлумачного словника.
*     Словникова робота
Ремесло – дрібне виробництво з допомогою ручної техніки предметів народного вжитку. (Народні ремесла).

*     Творче завдання

. Складання твору розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом).

Немає коментарів:

Дописати коментар

20.05.22 6 клас українська література Контрольна робота № 6 з теми “Творчість Л. Глібова, С. Руданського, П. Глазового” (тести)   1.   Мор...